min dagbog

デンマークのこと、思ったこと、感じたこと。

7 måned。

Hej! 今日は振り返り編。7ヶ月経って思うこと。

I’d like to write about what I’m thinking after 7 months have passed since I came to Denmark.

 

当初の予定では7月に帰国する予定だったのですが、帰国を2ヶ月延ばし、9月に帰国することにしました。こちらの大学が終わった後、2ヶ月間デンマーク教育機関でボランティア活動をするためです。

I was supposed to go back to Japan in July, but I’ve decided to stay here 2 months more. After finishing study at university, I’ll do volunteer work at Danish educational institutions.

 

留学前から帰国する前に大学以外に何かできないかとぼんやり考えていました。私が留学する前に先にデンマークに留学してらっしゃった先輩から、海外でのボランティアの話を聞き、面白そうだな!と思ったのがずっと心に残っていました。そして、留学のテーマでもあった「デンマーク教育機関に触れる」教育機関でのボランティアはぴったりだと思いました。

Before I came here, I wanted to do something other than studying at university. One of my purposes of coming to Denmark is to learn Danish educational system. So, I’ve decided to do volunteer work.

 

しかし、決断するには少し時間がかかりました。

日本でインターンした方がいいのかなあ。お金もまたかかるしなあ。手続きも面倒臭そうだしなあ。と言うかぶっちゃけもう帰りたいなあ。。色んな言い訳が一気に押し寄せました。でも一つ一つ取り去っていって最後に残ったのはやっぱり「やってみたい!チャレンジしてみたい!」という気持ち。

言い訳は自分で消せるけど、やってみたいと言う気持ちはやらないとなくならず、後で後悔するだけ。

However, it took a little time to make the decision. I come up with a lot of excuses not to do so. Honestly, I’ve missed my home town so much... On the other hand, I also have a  feeling of trying to do new things! I don’t want to regret. So, I told myself you should give it a shot!

 

先日私の親友が「満足したらそこで終わり。それは死と一緒なこと。」と言っていました。最初に聞いた時は「満足=死」ってすごく強い言葉だなあと思ったのですが、「現状に満足せず、ハングリー精神と向上心を持って生きる」もしかしたら私の目指している生き方なのかもしれません。

The other day, my best friend said, “When you feel satisfied with your life, it's over and it means Death". I was impressed by the words and It inspired me.

 

まず今は残りの大学生活に集中して、1日1日大切に過ごしたいと思います!最後まで読んでくれてありがとうございます!それではVi ses☺︎

Anyway, I’ll focus on my rest of life at university and do my best! Thank you for reading! 

f:id:mit_frugtbare_liv:20190407203846j:plain
デンマークにも桜みたいなやつが!気温も一気に暖かくなって、春きたんやなあ〜〜)