min dagbog

デンマークのこと、思ったこと、感じたこと。

Winter is just around the corner。

こんにちは!
今日はルームメイトとジャックオランタン作りのイベントに行ってきました!

Hello! I went to a pumpkin carving event with my roommate today!

 

まずはスーパーでかぼちゃ選び。かぼちゃの話でいうと、こっちには日本のような皮が緑のかぼちゃは見かけません。外身も中身もオレンジ色のかぼちゃが主流なよう。その中でもよく見るのが「HOKKAIDO」という品種のかぼちゃ!文字通り北海道産らしいです!すごいですよね〜〜

At first, we chose our pumpkins at a supermarket. When it comes to pumpkins, I haven't seen green skin pumpkins like in Japan. Orange skin pumpkins are popular here. I found pumpkin called 'HOKKAIDO'. It came from HOKKAIDO in Japan!

 

会場は普段フードコートとして利用されていて、アジア系の料理を売るお店も!(お寿司やラーメンもありました!)このようなおしゃれなフードコートこっちではよく見かけます。もしかしたら今後このようなスタイルが日本でも流行るかもしれないですね!

The event was held in a food court. There was a Japanese food shop and we could eat sushi and ramen! I've been to a few such cozy food market in Europe. It's probably becoming popular in Japan too in the future!

f:id:mit_frugtbare_liv:20181029013146j:plain
(こっちにいるといつもこういう空間づくりが上手やな〜〜と感じます。)

いよいよジャックオランタンづくりスタート!子供たちに混じって本気で作りました笑 上のヘタの部分を切り落とし、中のたねをとり、顔を掘ったら、はい完成!意外と簡単にできました。自分で何かを作るの久しぶりだったので童心に帰って楽しめました!こういうの好きだな〜〜

Then, we started carving pumpkins. We were earnest about creating it. It was my first time and I really enjoyed it like a kid!

f:id:mit_frugtbare_liv:20181029024410j:plain

(めっちゃ普通の左が私。癖のある右がルームメイトの。ルームメイトのやつは大きな口ではなく髭だそう笑)

友達から聞くまで全然知らなかったのですが、昨日でサマータイムが終わったそう。携帯は自動で合わせてくれていたのですが、家の時計はそのままで今朝軽く混乱してました笑 街もハロウィンを飛び越えてクリスマス仕様に総変わり!風も一層冷たく、夕方には雹が降ったりして、、、冬の訪れをひしひしと感じる1日でした。タイトルの「Winter is just around corner」とは「冬がもうすぐそこまできている」という意味。これからますます寒くなるんだな〜〜

Summer time officially ended yesterday. Actually, I didn't know about it at all until my friend told me... My phone set it up automatically but my clock didn't, so I was confused a little this morning. City was already decorated for Christmas! The wind has got much colder and it hailed in the afternoon! Literally, winter is just around the corner!

 

とってもHyggeな休日でした!明日からまた頑張ります!最後まで読んでくれてありがとうございます!それではVi ses☺︎

I had hygge time today! Thank you for reading and see you again!